Rīgas veselības centra pacientiem par gaidāmo vizīti atgādina robotzvans - Rīgas veselības centrs

Rīgas veselības centra pacientiem par gaidāmo vizīti atgādina robotzvans

Lai padarītu saziņu ar pacientiem produktīvāku, ērtāku un mūsdienīgāku, SIA “Rīgas veselības centrs” kopš februāra pakāpeniski ieviesta robotzvana apziņošanas sistēma. Tās ietvaros no fiksētā oficiālā Rīgas veselības centra tālruņa numura 67198801 tiek veikti robotizēti tālruņa zvani, atgādinot pacientiem par gaidāmo pierakstu pie ārsta vai uz izmeklējumu, kā arī aicinot pacientus apstiprināt savu ierašanos vai atteikt pierakstu.

Ieviestā tehnoloģija palīdz ievērojami taupīt laiku un cilvēkresursus, kas būtu jāiesaista rutīnas pacientu apziņošanas procesā.

Nedēļas laikā robotzvans veic vairāk nekā 3000 zvanus, kā arī izsūta ap 2000 īsziņu. “Rīgas veselības centrā” ikdienas komunikācijā ar pacientiem un pacientu apkalpošanā iesaistīti 50 klientu un pacientu reģistratori, kas darbojas 6 centra filiālēs un zvanu centrā. Katru dienu “Rīgas veselības centra” reģistratūrās un pašapkalpošanās kioskos tiek apkalpoti no 800 līdz 1000 pacientiem. Zvanu centrā reģistratori ik dienu atbild no 500 līdz 900 ienākošajiem zvaniem, veic ap 250 izejošos zvanus, atbild uz saņemtajiem e-pastiem un apstrādā elektroniski iesniegtos pieteikumus. Ieviestā robotzvana tehnoloģija ļauj ievērojami samazināt pacientu apziņošanā iesaistīto darbinieku kapacitāti, dodot iespēju efektīvāk organizēt reģistratoru darba dienu.

“Mums ir būtiski strādāt pie pacientu plūsmas sakārtošanas, uzlabojot pacientu apmeklējuma disciplīnu, līdz minimumam samazinot uz vizītēm neieradušos pacientu skaitu, kā arī padarot komunikāciju starp pacientu un iestādi ērtāku, operatīvāku un precīzāku,”

norāda “Rīgas veselības centra” klientu apkalpošanas vadītāja Laima Kubliņa, uzsverot, ka šogad “Rīgas veselības centrā” papildu robotzvanam paredzēta virkne citu tehnoloģisku uzlabojumu, kas ir vērsti uz efektīvāku un labāku pakalpojumu sniegšanu un klientu apkalpošanas līmeņa uzlabošanu.

“Šobrīd, gluži kā citās medicīnas iestādēs Latvijā, arī pie mums lielākā problēma ir pacientu vieglprātīga attieksme pret pierakstiem pie ārsta. Lai nodrošinātu kvalitatīvu pacientu aprūpi, piesaistot labākos speciālistus un piedāvātu ērtus vizīšu laikus, ir būtiski cieši sadarboties ar pacientiem. Pacientu pienākums ir plānot vizītes pie speciālistiem un uz izmeklējumiem atbildīgi, atceroties, ka katra apmeklētā vizīte ir ne tikai mūsu ieguldījums pašu veselībā, bet arī cieņpilna  attieksme pret ārstu, kas šo laiku ir rezervējis tieši Jums. Gadījumā, ja attaisnojošu iemeslu dēļ vizīti nākas atcelt, pacienta pienākums ir laicīgi informēt medicīnas iestādi ar lūgumu atcelt vizīti. Jo laicīgāk vizīte tiks atcelta, jo lielāka iespēja atbrīvojušos vietu piedāvāt citam pacientam, kam, iespējams, šādā veidā ir iespēja glābt dzīvību,”

uz cieņpilnu attieksmi pret medicīnas iestāžu darbu aicina L. Kubliņa.

Robotzvans tiek veikts no fiksēta tālruņa numura 67198801. SIA “Rīgas veselības centrs” aicina saglabāt šo tālruņa numuru savā telefonā, lai turpmāk katrs robota zvans tiktu gaidīts un atbildēts.

“Šobrīd, kad digitālajā vidē bieži uzdarbojas krāpnieki, daļa pacientu neatbild uz tālruņa zvaniem no nepazīstamiem numuriem. Lai sasniegtu tos pacientus, kas robota veikto zvanu nav atbildējuši, esam izstrādājuši dubultās apziņošanas sistēmu – ja robotam nav izdevies sazvanīt pacientu, tad pacientam tiek aizsūtīta atgādinājuma īsziņa par gaidāmo pierakstu,” skaidro klientu apkalpošanas vadītāja.

Robotzvanu efektivitāti pierāda nesen veiktie pētījumi citviet pasaulē. Pētījums, kas publicēts žurnālā Health Communication, atklāja, ka pacienti, kuri saņem regulārus robotzvanus ar atgādinājumiem par gaidāmajām veselības pārbaudēm vai ārstēšanas sesijām, ir vairāk iesaistīti šo pasākumu veikšanai. Tas palīdz uzlabot pacientu apmeklētības rādītājus un uzlabo veselības aprūpes rezultātus. Savukārt pētījums, kas publicēts Journal of Medical Internet Research, pierādīja, ka pacienti, kuri saņem regulārus robotzvanus ar atgādinājumiem par gaidāmajām vizītēm, ir mazāk pakļauti vizīšu atcelšanai vai pārcelšanai. Tas samazina neapmeklēto vizīšu skaitu un optimizē medicīnas iestādes resursus.