Pacientiem - Rīgas veselības centrs

Pacientiem

Pakalpojumi

Ierašanās uz vizīti

Vēršam uzmanību, ka uz vizīti jāierodas savlaicīgi (vismaz 15 minūtes pirms nozīmētā apmeklējuma laika), lai nepieciešamības gadījumā pagūtu apmeklēt garderobi un reģistratūrā reģistrēt apmeklējumu un veikt maksājumu.

Maksas pakalpojumu pieejamība

SIA “Rīgas veselības centrs” var saņemt ārstnieciskos, diagnostiskos, rehabilitācijas pakalpojumus gan valsts noteiktā finansējuma ietvaros, gan par maksu. Informējam, ka, neraugoties uz to, kad cenšamies garantēt nepārtrauktu visu cenrādī norādīto maksas pakalpojumu pieejamību, dažādu objektīvu iemeslu dēļ tas ne vienmēr ir iespējams.

Precīzu informāciju par konkrētu pakalpojumu pieejamību konkrētajā jūs interesējošajā laikā ir iespējams saņemt Zvanu centrā: tālr.20028801, 8801 (darbadienās 8.00-19.00). Atvainojamies par sagādātajām neērtībām un pateicamies par izpratni!

Dežūrārsta sniegtie pakalpojumi

Ko dežūrārsts dara?

Nodrošina primāro veselības aprūpi ģimenes ārsta kompetences ietvaros ārpus ģimenes ārsta darba laika, neatkarīgi no tā, pie kura ģimenes ārsta pacients ir pierakstīts, t.sk.:

  1. atver darbnespējas lapas;
  2. izraksta recepšu medikamentus, kas nav kompensēti par valsts budžeta līdzekļiem;
  3. nepieciešamības gadījumos nosūta uz neatliekamiem diagnostiskiem izmeklējumiem, piem., rentgenu;
  4. atbilstošu medicīnisku indikāciju gadījumā nosūta uz stacionāru vai izsauc neatliekamās medicīniskās palīdzības brigādi.

Ko dežūrārsts nedara?

  1. Neizraksta valsts kompensējamos medikamentus, kas tiek apmaksāti valsts kompensējamo zāļu sistēmas ietvaros.
  2. Nedodas mājas vizītēs.
  3. Neizraksta nosūtījumus pie ārstiem – speciālistiem un uz sarežģītākiem diagnostiskiem izmeklējumiem.

Mūsu centra filiālēs „Ziepniekkalns” un “Iļģuciems” ir pieejami dežūrārstu pakalpojumi kā pieaugušajiem, tā bērniem, bet filiālēs „Imanta” un „Ķengarags” – tikai bērniem.

Atvainojamies, filiālē “Bolderāja” pašreiz nav pieejami dežūrārsta pakalpojumi.

Pacienta līdzmaksājums par dežūrārsta apmeklējumu:

  • Personām līdz 65 gadu vecumam 2,00 EUR
  • Personām no 65 gadu vecuma 1,00 EUR

Atgādinām, ka dežūrārsts nodrošina primāro veselības aprūpi ģimenes ārsta kompetences ietvaros ārpus ģimenes ārsta darba laika, neatkarīgi no tā, pie kura ģimenes ārsta pacients ir pierakstīts.

Filiāļu adreses un dežūrārstu telefoni atrodami mūsu mājaslapas sadaļā „Kontakti”.

Par mājas vizīšu pieteikšanas/saņemšanas kārtību

Mājas vizītes – pacientu apmeklējumu dzīves vietā nodrošina ģimenes ārsti un speciālisti. Pacientiem ģimenes ārstu – Rīgas veselības centra nomnieku – mājas vizītes jāpiesaka pašiem, tieši sazinoties ar savu ārstu. Savukārt speciālistu mājas vizītes pie pacienta organizē viņa ģimenes ārsts.

Atgādinām, ka no 2018. gada 1. septembrī ir stājušies spēkā 2018. gada 28. augustā apstiprinātie Ministru kabineta noteikumi Nr. 555 “Veselības aprūpes pakalpojumu organizēšanas un samaksas kārtība”, kuru 42. punkts nosaka izmaiņas dežūrārsta līdz šim sniegto pakalpojumu spektrā. Proti, no 2018. gada 1. septembra dežūrārsti mājas vizītes vairs nenodrošina.

Valsts apmaksātie zobārstniecības pakalpojumi bērniem

Bērniem no 2 līdz 18 gadu vecumam reizi gadā no valsts budžeta līdzekļiem tiek nodrošināts apmaksāts zobu higiēnista apmeklējums, izņemot 7, 11 un 12 gadu vecumā, kad pakalpojums tiek apmaksāts  divas reizes gadā.

Reizi vai divas reizes gadā nozīmē – apmeklējums 12 mēnešu periodā, kamēr bērns ir attiecīgajā vecumā (laika posmā no bērna dzimšanas dienas datuma līdz nākamajai dzimšanas dienai). Tā, piemēram, 7 gadus vecs bērns, kuram dzimšanas diena ir 1. oktobrī, ir tiesīgs laika periodā līdz nākamā gada oktobrim apmeklēt zobu higiēnistu divas reizes bez maksas.

Sagatavošanās ultrasonogrāfijai (USG)

Lai nodrošinātu iespējami kvalitatīvu un precīzu ultrasonogrāfiju, lūgums sagatavoties izmeklējumam atbilstoši prasībām, ar kurām var iepazīties ŠEIT

Svarīgākais par rehabilitācijas un rekreācijas pakalpojumu saņemšanu

  • Lai saņemtu valsts apmaksātu pakalpojumu, jāiesniedz nosūtījums (veidlapa Nr.027/u) no ģimenes ārsta vai speciālista, kurš ir līgumattiecībās ar Nacionālo veselības dienestu (derīgs 6 (sešus) mēnešus).
  • Ģimenes ārsta vai ārsta speciālista nosūtījumā norādītais apmeklējumu skaits ir rekomendējošs. Kursa ietvaros plānoto nodarbību/procedūru skaitu izvirzītā rehabilitācijas mērķa sasniegšanai nosaka SIA “Rīgas veselības centrs” ārstējošais rehabilitācijas speciālists un informē pacientu.
  • Pacientam uz plānoto rehabilitācijas/ rekreācijas pakalpojumu jāierodas ne vēlāk kā 15 minūtes pirms attiecīgās nodarbības sākuma, jāreģistrējas un atbilstoši jāsagatavojas.
  • Gadījumā, ja iepriekš zināms, ka nebūs iespējams ierasties uz pakalpojumu, lūgums par neierašanos paziņot savlaicīgi – norādes par pakalpojuma atteikšanu skatīt lapas otrā pusē!
  • Ja pacients neierodas uz pakalpojumu bez attaisnojoša iemesla vai savlaicīgi neinformē par neierašanos – RVC kavēto procedūru/nodarbību ieskaita kursā, bet nereģistrē kā pakalpojuma epizodi. Pakalpojums rehabilitācijas kursa ietvaros tiek pārtraukts, ja pakalpojuma saņēmējs neieradas uz procedūru/nodarbību bez attaisnojuma vai nebrīdinot divas reizes pēc kārtas vai trīs reizes kursa laikā.
  • Ja attaisnots pārtraukums starp procedūrām/nodarbībām ir garāks par 4 nedēļām, pakalpojuma saņēmējam jāiesniedz rakstisks apliecinājums par pārtraukumu attaisnojošiem iemesliem un rekomendācija/atļauja turpināt pirms pārtraukuma uzsāktās rehabilitācijas procedūras no ārstējošā ārsta vai ģimenes ārsta. Ja pacients neiesniedz nosauktos dokumentus, iepriekš uzsāktais rehabilitācijas kurss tiek noslēgts.
  • Samaksa par saņemtajiem veselības aprūpes pakalpojumiem pacientam jāveic kārtībā, kāda noteikta normatīvajos aktos par veselības aprūpes organizēšanu un finansēšanu.

Informējam, ka RVC telpās/ konkrētu speciālistu kabinetos var atrasties suns pavadonis, kas pavada konkrētu speciālistu vai apmeklētāju (informācija mājaslapā www.rigasveseliba.lv).

Informācija baseina un ūdens dziedniecības procedūru apmeklētājiem

Ņemot vērā baseina nodarbību un ūdens dziedniecības procedūru specifiku un ar to saistītās higiēnas prasības, šo pakalpojumu izmantotājus aicinām ievērot īpašas prasības:

  1. Lūgums virsdrēbes un ielas apavus nodot garderobē un uz nodarbībām vai procedūrām doties baseina čībās.
  2. SIA ‘Rīgas veselības centrs” neuzņemas atbildību par apmeklētāju personīgajām mantām, kas atstātas bez uzraudzības, tāpēc lūgums lietas novietot speciāli slēdzamos skapīšos.
  3. Lūgums ierasties uz procedūrām un nodarbībām norādītajā laikā. Ieeja baseinā tiek slēgta līdz ar nodarbību sākumu, un kavētājiem dalība nav atļauta.

Garderobes lietošanas noteikumi

Aicinām iepazīties un ievērot garderobes lietošanas noteikumus ŠEIT.

Dāvanu karte

“Vissvarīgākais, ko cilvēks var izdarīt, ir ne jau pārmainīt pasauli, bet gan sevi,” kādreiz viedi teicis Imants Ziedonis.

SIA “Rīgas veselības centrs” piedāvā Jums rūpēties par savu vai Jums svarīgu, mīļu cilvēku veselību un iegādāties dāvanu karti kādam no veselības aprūpes pakalpojumiem sešās filiālēs Rīgā – Bolderājā, Iļģuciemā, Imantā, Ķengaragā, Torņakalnā vai Ziepniekkalnā.

 

Jums ir iespēja izvēlēties dāvanai šādus pakalpojumus un noformēt dāvināšanai kādu no tiem glītā DĀVANU KARTĒ:

Dāvanu kartes iegādes un lietošanas noteikumi Pircējam un Lietotājam*

  1. SIA “Rīgas veselības centrs” (turpmāk – RVC) Dāvanu karti var iegādāties RVC filiāles Reģistratūrā (filiāles Klientu un pacientu reģistratūrā vai Rehabilitācijas un rekreācijas nodaļas reģistratūrā).
  2. Dāvanu karte ir maksāšanas līdzeklis par noteiktiem RVC pakalpojumiem, veicot apmaksu klātienē – iesniedzot Dāvanu karti Reģistratūrā pirms pakalpojuma saņemšanas.
  3. RVC, pārdodot Dāvanu karti, veic tās reģistrāciju RVC informācijas sistēmā “Ārsta Birojs” un piešķir identifikācijas numuru, kuru ieraksta Pircējam izsniegtajā Dāvanu kartē.
  4. Persona, iegādājoties Dāvanu karti, ar tās iegādes faktu apliecina, ka ir iepazinusies ar šiem Dāvanu kartes iegādes un lietošanas noteikumiem, piekrīt tiem un apņemas tos ievērot.
  5. Pircējam ir obligāti jāsaglabā darījumu apliecinošs dokuments (kvīts) līdz brīdim, kad dāvanu karte tiek izlietota.
  6. Persona, kas iegādājas Dāvanu karti (Pircējs), ir tiesīga nodot to trešajai personai (Lietotājs), informējot šo personu par Dāvanu kartes iegādes un lietošanas noteikumiem un pārliecināties, ka šī persona piekrīt tiem.
  7. Dāvanu kartes derīguma termiņš ir 90 kalendārās dienas no tās iegādes dienas. Dāvanu kartē norādītajam pakalpojumam jāpierakstās ne vēlāk kā 30 kalendārās dienas pēc kartes iegādes. Abi termiņi norādīti uz Dāvanu kartes.
  8. Lietotājs pierakstās pakalpojumam norādītajā RVC filiālē ne vēlāk kā 30 kalendārās dienas pēc kartes iegādes, norādot Dāvanu kartes identifikācijas numuru un savus personas datus. RVC kā veselības aprūpes pakalpojumu sniedzējs nodrošina datu drošību.
  9. Lietotājs, saņemot pakalpojumu, ievēro RVC iekšējās kārtības noteikumus.
  10. Dāvanu karte jāizlieto līdz derīguma termiņa beigām. Dāvanu kartes derīguma termiņu pagarina tikai gadījumā, ja RVC noteiktajā laikā nevar nodrošināt pakalpojumu.
  11. Pircējs un/vai Lietotājs uzņemas visus riskus par Dāvanu kartes nozaudēšanu vai bojāšanu ar brīdi, kad tā tiek nopirkta un/vai saņemta lietošanā. Objektīvu iemeslu gadījumā, bojātas Dāvanu kartes aizvietošanu ar jaunu Dāvanu karti veic Reģistratūrā, Pircējam vai Lietotājam iesniedzot bojāto Dāvanu karti un uzrādot Dāvanu kartes iegādi apliecinošu dokumentu.
  12. Dāvanu kartes vērtība netiek atlīdzināta tās neizlietošanas gadījumā.
  13. Dāvanu karti nevar izmantot jaunas dāvanu kartes iegādei.

⃰  RVC ir tiesības jebkurā brīdī vienpusēji mainīt un papildināt Dāvanu kartes iegādes un lietošanas noteikumus, informējot par to RVC mājaslapā.

DĀVANU KARTES vērtība – pakalpojumu cenas:

SIA “Rīgas veselības centrs” DĀVANU KARTES iespējams iegādāties:

  • Filiāle “Bolderāja”, Mežrozīšu iela 43, Rīga. Reģistratūrā vai Rehabilitācijas un rekreācijas nodaļas reģistratūrā, tālr.62888802
  • Pakalpojumu centrs “Daugavgrīva”, Slimnīcas iela 2-1a, Rīga. Reģistratūrā, tālr. 66103134
  • Filiāle “Iļģuciems”, Sēlpils iela 15, Rīga. Reģistratūrā vai Rehabilitācijas un rekreācijas nodaļas reģistratūrā, tālr.62888805
  • Filiāle “Imanta”, Imantas 8. līnija 1/k.1, Rīga. Reģistratūrā vai Rehabilitācijas un rekreācijas nodaļas reģistratūrā, tālr.62888804
  • Filiāle “Ķengarags”, Kaņiera iela 13, Rīga. Reģistratūrā vai Rehabilitācijas un rekreācijas nodaļas reģistratūrā, tālr.62888806
  • Filiāle “Torņakalns”, Kokles iela 12, Rīga. Reģistratūrā, tālr.65025580
  • Filiāle “Ziepniekkalns”, Spulgas iela 24, Rīga. Reģistratūrā vai Rehabilitācijas un rekreācijas nodaļas reģistratūrā, tālr.62888803

BŪSIM MUNDRI UN VESELI!

 

 

Vides pieejamība

Informācija

Ar informāciju par vides pieejamību un veselības aprūpes pakalpojumu saņemšanas iespējām personām ar funkcionāliem traucējumiem SIA “Rīgas veselības centrs” filiālēs lūgums iepazīties šeit:

Imanta

Iļģuciems

Ķengarags

Ziepniekkalns

Bolderāja

Torņakalns

Dokumenti

Mūsu centra apmeklējuma laikā uzrādāmie dokumenti

Atgādinām – pirms ikviena ārsta apmeklējuma vai izmeklējuma veikšanas obligāti nepieciešams reģistrēties reģistratūrā. Apmeklējot mūsu veselības centru, pieaugušajiem pacientiem reģistratūrā obligāti jāuzrāda personu apliecinošs dokuments:

  • pase vai personas apliecība (eID karte).

Bērniem līdz 14 gadu vecumam jāierodas kopā ar likumisko pārstāvi – vienu no vecākiem, kurš uzrāda:

  • savu pasi vai eID karti;
  • kādu no bērna personu apliecinošiem dokumentiem: dzimšanas apliecību, pasi vai eID karti.

Izmantojot bērna pasi vai eID karti, vecākam jāapliecina sava radniecība ar bērnu, uzrādot savu pasi ar ierakstītiem bērna datiem vai bērna dzimšanas apliecību.

Bērni no 14 gadu vecuma mūsu centru var apmeklēt patstāvīgi, līdzi ņemot pasi, eID karti vai dzimšanas apliecību.

Konsultācijas vai izmeklējuma laikā parasti ir nepieciešama pilnvērtīga informācija par bērna veselības stāvokli un pārslimotajām slimībām, tāpēc arī pēc 14 gadu vecuma sasniegšanas vecākiem ieteicams pavadīt bērnu uz ārstniecības iestādi.

Ja bērnu pavada kāds cits pieaugušais (vecvecāki, brāļi, māsas u.c.), ir jāuzrāda notariāli apstiprināta vecāku pilnvara. Pilnvarā jānorāda, kurš pilnvaro pārstāvēt konkrēto bērnu un kas ir pilnvarotā persona, kā arī kādos jautājumos šī persona drīkst bērnu pārstāvēt.

E-pieraksts

Pieraksta atteikums

Pie SIA  “Rīgas veselības centrs” speciālistiem un pakalpojumiem var pierakstīties piecos veidos:

Ja jūsu plāni mainās, lūgums mūs par neierašanos informēt savlaicīgi (vismaz 24 h pirms vizītes!) kādā no pieciem veidiem:

vai zvanot koordinatoriem, ja Jums ir pakalpojums Rehabilitācijas nodaļā kādā no filiālēm:

  • filiāle “Iļģuciems” – 62888805
  • filiāle “Ķengarags” – 62888806
  • filiāle “Ziepniekkalns” – 62888803
  • filiāle “Imanta” – 62888804
  • filiāle “Torņakalns” – 65025580
  • filiāle “Bolderāja”– 62888802
  • pakalpojumu centrs “Daugavgrīva” – 66103134
  • e-pasts: rehab.koordinatori@rigasveseliba.lv

vai zvanot reģistratorēm, ja Jums ir pakalpojums Zobārstniecības nodaļā kādā no filiālēm:

  • filiāle “Iļģuciems” – 62888808
  • filiāle “Ķengarags” – 62888810
  • filiāle “Ziepniekkalns” – 62888807
  • filiāle “Imanta” – 62888809

 

! Atgādinām, ka, neierodoties un laikus neatsakot apmeklējumu, jūs pagarināt gaidīšanas rindas un liedzat iespēju speciālistiem sniegt savlaicīgu konsultāciju vai izmeklējumu citiem pacientiem.

! Mēs izprotam, ka var rasties neparedzamas situācijas, kad nākas atteikt vai mainīt ieplānoto ārsta apmeklējumu. Tomēr lūdzam jau sākotnēji atbildīgi plānot savu un respektēt mūsu speciālistu laiku.

Savienojuma izmaksas ar Zvanu centru

Lai pārliecinātos par iespējamām izmaksām, kas saistītas ar telefonisku pieraksta veikšanu, pirms izmantot mūsu Zvana centra pakalpojumus, lūdzu, noskaidrojiet pie sava tīkla operatora iespējamās savienojuma izmaksas – atkarībā no pieslēguma un tarifa plāna, maksa par vienu zvana minūti var atšķirties. Īpaši vēršam jūsu uzmanību, ka TET tīkla lietotājiem viena zvana minūte var maksāt pat 0.60 centus.

Iekšējas kārtības noteikumi

Iekšējās kārtības noteikumi

Garderobes lietošanas noteikumi

 

IEKŠĒJĀS KĀRTĪBAS NOTEIKUMI

SIA “RĪGAS VESELĪBAS CENTRS” PACIENTIEM UN APMEKLĒTĀJIEM

  1. SIA “Rīgas veselības centrs” (turpmāk – RVC) iekšējās kārtības noteikumu (turpmāk – iekšējās kārtības noteikumi) mērķis ir noteikt pacientiem, viņus pārstāvošām personām (likumiskie pārstāvji vai pilnvarotās personas), atbalsta personām un apmeklētājiem (turpmāk – apmeklētājs) pienākumus, tiesības un atbildību atrodoties RVC telpās.
  2. Iekšējās kārtības noteikumi izstrādāti saskaņā ar Pacientu tiesību likumu, Ārstniecības likumu, kā arī atbilstoši citiem Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem un Nacionālā veselības dienesta skaidrojumiem par ambulatoro veselības aprūpes pakalpojumu saņemšanas kārtību.
  3. Atsevišķās ārstniecības jomās, filiālēs un to struktūrvienībās vai telpās šos noteikumus papildina citi RVC iekšējie normatīvie akti.
  4. Lai saņemtu ambulatoros veselības aprūpes pakalpojumus, pacientiem un/vai viņu pārstāvošām personām ir pienākums:
    • iepazīties ar RVC iekšējās kārtības noteikumiem, ievērot tos, pildīt visus ar ambulatoro veselības aprūpes pakalpojumu saistītos RVC ārstniecības un atbalsta personāla norādījumus;
    • pieteikt apmeklējumu ambulatorā veselības aprūpes pakalpojuma saņemšanai, iepriekš zvanot pa tālruni vai izmantojot e-pieraksta iespējas vai vēršoties filiāles reģistratūrā;
    • ievērot noteikto apmeklējuma laiku, nekavēt, ierasties RVC reģistratūrā vismaz 15 minūtes pirms noteiktā apmeklējuma laika;
    • rīkoties atbildīgi un savlaicīgi paziņot RVC, ja noteiktajā apmeklējuma laikā nav iespējams ierasties;
    • noteiktajā apmeklējuma dienā, pirms veselības aprūpes pakalpojuma saņemšanas, vērsties RVC reģistratūrā uzrādot:
      • derīgu personas apliecinošu dokumentu – pasi vai personas apliecību;
      • dokumentu, kas apliecina tiesības pārstāvēt apmeklētāju, ja tas nepieciešams;
      • derīgu nosūtījumu (ja tas attiecināms konkrētā pakalpojuma saņemšanai) un ja konkrētais pakalpojums pacientam ir aktuāls;
      • dokumentu, kas apliecina personas statusu, noteikto atvieglojumu saņemšanai (ja tādi ir piešķirti);
      • veselības apdrošināšanas polisi atbilstoši apdrošināšanas kompānijas noteiktajam formātam (uzrādīt plastikāta vai elektronisku polisi vai nosaukt polises numuru un derīguma termiņu), ja tāda ir;
      • veikt pacienta līdzmaksājumu vai samaksu par pakalpojumu atbilstoši RVC maksas pakalpojumu cenrādim;
    • ja pakalpojums paredz pašreģistrācijas iespēju, vēršoties pašapkalpošanās kioskā, uzrādīt derīgu personas apliecinošu dokumentu – pasi vai personas apliecību un veselības apdrošināšanas polisi atbilstoši apdrošināšanas kompānijas noteiktajam formātam, ja tāda ir;
    • ieiet telpās, kurās tiek sniegti veselības aprūpes pakalpojumi, tikai pēc ārstniecības vai atbalsta personas uzaicinājuma;
    • ja pakalpojuma saņemšanas laikā radušās papildu izmaksas, tad pēc ambulatorā veselības aprūpes pakalpojuma saņemšanas, atbilstoši pakalpojuma sniedzēja norādījumam, reģistratūrā veikt papildu samaksu;
    • aktīvi iesaistīties ārstniecības procesā, būt līdzestīgam, un sniegt ārstniecības personai pilnīgu un patiesu informāciju, kas nepieciešama veselības aprūpes pakalpojuma nodrošināšanai, t.sk. par alerģiskām reakcijām un savām slimībām, kas var apdraudēt citu personu dzīvību vai veselību.
  5. Lai saņemtu valsts apmaksātu ambulatorās veselības aprūpes pakalpojumu, pacientiem un/vai viņu pārstāvošām personām ir noteikts, ka:
    • nepieciešams iesniegt derīgu ģimenes ārsta vai speciālista, kurš ir līgumattiecībās ar Nacionālo veselības dienestu, nosūtījumu (veidlapa Nr. 027/u);
    • ja nosūtījumā norādīts, ka pacientam nepieciešama dinamiskā novērošana pie ārsta speciālista, nosūtījums ir derīgs 12 mēnešus;
    • ja kopš ģimenes ārsta vai speciālista nosūtījuma uz rehabilitācijas pakalpojumiem izrakstīšanas dienas ir pagājuši 6 un vairāk mēneši, nepieciešams jauns nosūtījums uz pakalpojumu. Šādu prasību RVC ir noteicis, lai nekaitētu pacienta veselībai. Ilgtermiņā, iespējams, ir mainījies pacienta veselības stāvoklis, un tādēļ ir jāatkārto pacienta veselības stāvokļa un rehabilitācijas nepieciešamības izvērtējums;
    • ja ir derīgs ģimenes ārsta vai speciālista nosūtījums, bet persona ārstniecības pakalpojumu vēlas saņemt ātrāk, kā piedāvātajā valsts apmaksāto pakalpojumu plānotajā termiņā, RVC piedāvā iespēju saņemt maksas pakalpojumu, kuru pirms pakalpojuma saņemšanas jāapmaksā saskaņā ar RVC maksas pakalpojumu cenrādi, sniedzot rakstveida piekrišanu. Šajā gadījumā apmeklētājs tiek pieņemts maksas pakalpojumu saņemšanai noteiktajā laikā.
  6. Lai ambulatoros veselības aprūpes pakalpojumus saņemtu pacients – bērns, papildus jāievēro šādi noteikumi:
    • bērns līdz 14 gadu vecumam ārstu apmeklē tikai kopā ar likumisko pārstāvi, kurš ir līdzestīgs pakalpojuma saņemšanas laikā;
    • bērna dabiskie likumiskie pārstāvji ir vecāki;
    • bērnam līdz 14 gadiem nepieciešams uzrādīt dzimšanas apliecību, pasi vai personas apliecību;
    • bērna likumiskajam pārstāvim pēc reģistratūras darbinieka vai ārstniecības personas lūguma jāuzrāda personu apliecinošs dokuments – pase vai personas apliecība;
    • vecāku statusu apliecina ieraksts pasē vai bērna dzimšanas apliecība ar norādītiem vecāku vārdiem;
    • nepilngadīga pacienta (līdz 14 gadu vecumam) ārstniecība pieļaujama, ja tas ir viņa labākajās interesēs, viņa likumiskais pārstāvis par to ir informēts un devis savu piekrišanu;
    • citām personām (aizbildņiem, vecvecākiem, brāļiem, māsām u.tml.) bērna interešu pārstāvēšanai ārstniecības iestādē nepieciešama notariāli apstiprināta pilnvara, attiecīgs bāriņtiesas pilnvarojums vai ieraksts vienotajā veselības nozares elektroniskajā informācijas sistēmā (e-veselība);
    • bērns no 14 līdz 18 gadu vecumam var saņemt ambulatoro veselības aprūpes pakalpojumu bez likumiskā pārstāvja, uzrādot derīgu personu apliecinošo dokumentu un ģimenes ārsta vai speciālista nosūtījumu.
    • ārstam ir pienākums izvērtēt nepilngadīgā pacienta (no 14 līdz 18 gadu vecumam) briedumu, spēju sniegt ārstniecībai nepieciešamo informāciju un spēju dot informēto piekrišanu, ja ārsts konstatē nepietiekamu nepilngadīgā pacienta briedumu, kā arī ja tas atsakās dot informēto piekrišanu, bet ja ārsts uzskata, ka ārstniecība ir šī pacienta interesēs, informēto piekrišanu ārstniecībai dod nepilngadīgā pacienta likumiskais pārstāvis;
    • nepilngadīgam pacientam ir tiesības tikt uzklausītam, atbilstoši savam vecumam un briedumam piedalīties ar ārstniecību saistītā lēmuma pieņemšanā un saņemt no ārstniecības personas savam vecumam un briedumam saprotamu informāciju;
    • Ja pacienta likumiskais pārstāvis vai viņa pilnvarota persona, kura pavada nepilngadīgo pacientu, traucē sniegt veselības aprūpes pakalpojumu un nepārstāj to darīt pēc ārstniecības personas norādījuma, ārstniecības persona ir tiesīga liegt likumiskajam pārstāvim atrasties pie pacienta, ja tas nerada kaitējumu pacienta veselībai.
  7. Pacientam ir tiesības:
    • izvēlēties RVC sniegtos valsts apmaksātos vai maksas pakalpojumus;
    • saņemt kvalitatīvu veselības aprūpes pakalpojumu, laipnu un cieņas pilnu RVC personāla izturēšanos;
    • saņemt saprotamu informāciju no ārstējošā ārsta par savu veselības stāvokli, tajā skaitā par diagnozi, izmeklēšanas un ārstēšanas plānu, par citām ārstēšanas metodēm un slimības prognozi, par iespējamiem sarežģījumiem un riskiem izmeklēšanas un ārstēšanas laikā, kā arī medicīniskajos dokumentos uzrādīto ierakstu satura nozīmi, saņemt visa veida informāciju par ārstniecības pakalpojumu saņemšanas kārtību, izmaksām, kā arī par ārstēšanai nepieciešamajiem medikamentiem, t.sk.valsts apmaksātajiem medikamentiem;
    • iepazīties ar savu medicīnisko dokumentāciju, vienu reizi gadā bez maksas saņemt izrakstu vai kopiju no tās, noformējot pieprasījumu RVC filiāles direktoram, izņemot gadījumus, ja ārsta rīcībā ir ziņas vai fakti, ka informācijas saņemšana būtiski apdraud apmeklētāja vai citu personu dzīvību vai veselību. Samaksa par katra nākamā medicīniskās dokumentācijas izraksta, kopijas, izziņas sagatavošanu un izsniegšanu noteikta RVC maksas cenrādī;
    • pilnīgi vai daļēji atteikties no piedāvātās izmeklēšanas vai ārstēšanas, gan pirms tās sākšanas, gan ārstniecības laikā, kā arī no ārstniecībā izmantojamās metodes, neatsakoties no ārstniecības kopumā, to nepārprotami apliecinot rakstiski;
    • uz konfidencialitāti – personas tiesības, ka informācija par viņa veselības datiem netiks izpausta trešajām personām, izņemot normatīvajos aktos noteikto kārtību;
    • sniegt mutisku vai rakstisku priekšlikumu, sūdzību vai izteikt pateicību RVC personālam par saņemto veselības aprūpes pakalpojumu, novērtēt RVC darbību, aizpildot pacienta apmierinātības aptauju elektroniskā vai papīra formātā;
    • sniegt un atsaukt rakstveida piekrišanu elektroniski sagatavoto reģistrēto kvīšu (čeku) automātiskai iesniegšanai Valsts ieņēmumu dienestā (turpmāk – VID), pēc kā parakstīšanas turpmāk visi čeki par RVC saņemtajiem pakalpojumiem tiek nosūtīti uz VID;
    • ja, atbilstoši pacienta veselības stāvoklim, apmeklētājam nepieciešams ārstniecības nodrošināšanai citas personas atbalsts, pakalpojuma saņemšanas laikā ar apmeklētāja piekrišanu var piedalīties viena pilngadīga apmeklētājam tuva persona vai asistents, ja tas netraucē ārstniecību un to pieļauj apstākļi, kādos ārstniecība tiek veikta;
    • saņemt atbalstu no ne vairāk kā vienas pavadošās personas/likumiskā pārstāvja pakalpojuma saņemšanas laikā.
  8. Apmeklētājam ir pienākums:
    • ievērot tīrību un kārtību RVC telpās un teritorijā;
    • telpās, kurās tiek sniegti veselības aprūpes pakalpojumi, ieiet tikai tīros apavos vai bahilās;
    • virsdrēbes nodot garderobē, saskaņā ar garderobes darba laiku;
    • saudzīgi izturēties pret RVC telpām, iekārtām, inventāru, ievērot drošības un ugunsdrošības prasības un kārtību; tīšas un/vai ļaunprātīgas bojājumu nodarīšanas gadījumā, atlīdzināt RVC nodarītos zaudējumus, kas aprēķināti pamatojoties uz RVC personāla sagatavotu aktu par nodarījumu;
    • pakalpojuma sniegšanas telpā neizmantot mobilos tālruņus un citas elektroniskās ierīces, ārpus pakalpojuma saņemšanas laika koplietošanas telpās, t.sk. gaiteņos, minētās ierīces lietot ierobežoti, lai netraucētu citiem apmeklētājiem, ārstniecības personālam un medicīnisko ierīču darbībai;
    • pieklājīgi un ar cieņu izturēties pret RVC personālu un apkārtējiem cilvēkiem;
    • ievērot RVC noteiktās higiēnas un pretepidēmiskā režīma prasības publiski pieejamās telpās;
    • ievērot un izpildīt visus RVC personāla norādījumus, kas ir saistīti ar ārstniecības procesa vai šo Noteikumu ievērošanu.
  9. Apmeklētājam aizliegts:
    • uzturēties RVC telpās, ja tas nav ieradies, lai saņemtu veselības aprūpes pakalpojumu, pavadītu vai apmeklētu pacientu, kurš RVC ieradies saņemt veselības aprūpes pakalpojumu. Personām, kuras pārstāv RVC sadarbības partnerus vai pakalpojuma sniedzējus, kā arī mediju pārstāvjiem, uzturēšanās RVC telpās ir jāsaskaņo ar RVC administrāciju;
    • veikt darbības, kas varētu kaitēt RVC apmeklētāja vai personāla veselībai vai aizskart tiesības un cieņu;
    • atrasties virsdrēbēs un netīros ielas apavos RVC paaugstinātas tīrības telpās, kurās tiek sniegti veselības aprūpes pakalpojumi;
    • smēķēt RVC telpās vai teritorijā, izņemot teritorijā smēķēšanai īpaši norādītās vietās;
    • atrasties RVC telpās alkohola, narkotisko vai citu apreibinošo vielu ietekmē, glabāt vai lietot alkoholiskos dzērienus, narkotiskas vai citas apreibinošas vielas;
    • RVC telpās ienest un glabāt pirotehniku, jebkādus bīstamos priekšmetus (ieročus, t.sk. aukstos ieročus un šaujamieročus, sprāgstvielas u.c.) vai viegli uzliesmojošas vielas;
    • RVC darbiniekiem piedāvāt vai nodot materiālas vērtības, mantiska vai citāda rakstura labumus, kā arī nodarboties ar patvaļīgu tirdzniecību vai preču vai pakalpojumu reklamēšanu;
    • ievest RVC telpās dzīvniekus, izņemot speciāli apmācītu un reģistrētu suni pavadoni, lai nodrošinātu higiēniskā un pretepidēmiskā režīma pamatprasības ārstniecības iestādē un citu personu drošību;
    • iebraukt RVC telpās ar velosipēdiem, skrejriteņiem u.c. līdzīgiem pārvietošanās līdzekļiem, lai nodrošinātu higiēniskā un pretepidēmiskā režīma pamatprasības ārstniecības iestādē, izņemot tehniskos palīglīdzekļus personām ar kustību traucējumiem;
    • iebraukt telpās, kurās tiek sniegti veselības aprūpes pakalpojumi, ar bērnu ratiņiem, lai nodrošinātu higiēniskā un pretepidēmiskā režīma pamatprasības ārstniecības iestādē. Citās RVC telpās atļauts iebraukt ar bērnu ratiņiem, ja to riteņi ir tīri un bērnu ratiņi tiek novietoti tā, lai netraucētu citu apmeklētāju pārvietošanās iespējas, kā arī netiek aizšķērsoti evakuācijas ceļi un izejas. Bērnu ratiņus pēc iespējas novietot tam norādītajā vietā;
    • filmēt un fotografēt citas personas, RVC telpas, teritoriju, veikt audio un video ierakstus, lai neaizskartu personas tiesības uz privātumu;
    • atstāt bez uzraudzības bērnus RVC telpās.
  10. RVC neuzņemas atbildību par apmeklētāju personīgajām mantām, kas tiek atstātas bez uzraudzības, tajā skaitā bērnu ratiņos.

 

Dāvanu karte