SIA “Rīgas veselības centrs” trauksmes celšanas un trauksmes cēlāju aizsardzības kārtība (.pdf)
Kas ir trauksmes cēlējs? Kādos gadījumos trauksme var tikt celta?
Saskaņā ar Trauksmes celšanas likuma 1.panta pirmās daļas 7.punktu:
- trauksmes cēlējs var būt tikai fiziska persona;
- trauksmi var celt par iespējamu vai jau notikušu pārkāpumu, kas var kaitēt sabiedrības interesēm;
- informācija par iespējamo pārkāpumu iegūta, veicot darba pienākumus, veicot darba pienākumus vai dibinot tiesiskās attiecības, kas saistītas ar darba pienākumu veikšanu, vai esot praksē, un kurai šīs informācijas sniegšanas dēļ varētu tikt radītas nelabvēlīgas sekas.
Kuri gadījumi nav uzskatāmi par trauksmes celšanu?
Ne visi gadījumi, kad plānojat ziņot par pārkāpumiem, ir uzskatāmi par trauksmes celšanu. Ziņojums netiek atzīts par trauksmes cēlēja ziņojumu šādos gadījumos:
- ja trauksme tiek celta anonīmi;
- ja trauksmes cēlējs ir juridiska persona;
- ja tiek ziņots tikai par personīgu interešu aizskārumu nevis pārkāpumu, kas skar kādu sabiedrības grupu;
- ja sniegtas ziņas, kas nav gūtas saistībā ar trauksmes cēlēja profesionālo darbību;
- apzināti sniegtas nepatiesas ziņas;
- izpausta valsts noslēpumu saturoša informācija;
- ārsta un pacienta saziņas konfidencialitātes pārkāpšana un informācijas izpaušana par konsultēšanos ar darbinieku pārstāvjiem vai arodbiedrībām, kā arī darba koplīguma pusēm, ciktāl tiek skarta darba koplīguma noslēgšanai vai grozīšanai nepieciešamā informācija.
Kā noformēt trauksmes cēlēja ziņojumu?
Visērtāk ziņojumu ir sagatavot, aizpildot Trauksmes cēlēju ziņojuma veidlapu vai izmantojot rigasveseliba.lv mājaslapas sadaļas “Darbiniekiem” apakšsadaļas “Trauksmes celšana” formu. Ja vēlaties izmantot citu ziņojuma veidu, obligāti jānorāda:
- ka tas ir trauksmes cēlēja ziņojums;
- trauksmes cēlēja vārds, uzvārds;
- trauksmes cēlēja kontaktinformācija (e-pasts, tālrunis, adrese);
- vai informācija par pārkāpumu iegūta, veicot darba pienākumus.
Saskaņā ar Iesniegumu likumā un Dokumentu juridiskā spēka likumā noteiktajām prasībām trauksmes cēlēja ziņojumam jābūt pašrocīgi parakstītam vai parakstītam ar drošu elektronisko parakstu. Ja ziņojums sākotnēji tiks iesniegts bez paraksta (vienkāršs e-pasta sūtījums vai aizpildīta elektroniskā ziņojuma forma) un atbildīs trauksmes celšanas pazīmēm, atbildīgais darbinieks ar iesniedzēju sazināsies, lai nodrošinātu, ka ziņojums tiks parakstīts.
Kā iesniegt trauksmes cēlēja ziņojumu?
- Vēršoties pie atbildīgās personas, aizpildot veidlapu SIA “Rīgas veselības centrs” mājaslapas sadaļas “Darbiniekiem” apakšsadaļā “Trauksmes celšana”, vai iesniedzot atbildīgajai personai mutvārdu ziņojumu, kas tiek noformēts rakstveidā (turpmāk – iekšējā trauksmes celšanas sistēma);
- vai izmantojot jebkuru citu trauksmes celšanas mehānismu;
- par iespējamiem pārkāpumiem SIA “Rīgas veselības centrs” valdes rīcībā trauksme ceļama, izmantojot Rīgas pilsētas pašvaldības vienoto trauksmes celšanas sistēmu.
Atbildīgā persona (kontaktpersona) trauksmes celšanas jautājumos?
Trauksmes cēlēju kontaktpersona: Juridiskās nodaļas vadītājs Roberts Morozovs 20378572 roberts.morozovs@rigasveseliba.lv.
Kas notiek pēc trauksmes cēlēja ziņojuma iesniegšanas?
Pēc ziņojuma saņemšanas kompetentā institūcija, kurai ziņojums ir piekritīgs, septiņu dienu laikā to izvērtē, lai noteiktu, vai tas ir trauksmes cēlēja ziņojums. Triju dienu laikā pēc tam, kad pieņemts lēmums par saņemtā ziņojuma atzīšanu/neatzīšanu par trauksmes cēlēja ziņojumu, iesniedzējam tiek nosūtīta atbildes vēstule.
Ja ziņojuma izskatīšanai nepieciešama papildu informācija, ar iesniedzēju sazināsies institūcijas kontaktpersona trauksmes celšanas jautājumos vai par ziņojuma izskatīšanu atbildīgā persona.
Divu mēnešu termiņā no dienas, kad ziņojums atzīts par trauksmes cēlēja ziņojumu, iesniedzējs tiek informēts par tā izskatīšanas rezultātu vai, ja izskatīšana vēl nav pabeigta – par ziņojuma izskatīšanas gaitu, papildus informējot arī par izskatīšanas rezultātu.
Visplašāko informāciju par trauksmes celšanu atradīsiet trauksmes celšanas mājas lapā.
Rīgas pašvaldība izveidojusi vienotu, centralizētu trauksmes celšanas sistēmu, ar kuru var iepazīties ŠEIT.